0
09383027965

اینترنت اشیا چیست؟

شاید امروزه واژه اینترنت اشیا (IOT) زیاد به گوشتان خورده باشد اما معنی یا مفهوم یا کاربرد آن را ندانید. نظریه اینترنت اشیا ، برای نخستین بار در سال 1999 توسط کوین اشتون بیان شد اما تنها حدود دو سال است که به طور جدی این نظریه در دنیای فناوری اطلاعات مورد بحث قرار میگیرد. نکته بسیار جالب اینجاست که بدانید در حال حاضر اکثر کسب کار های در حال توسعه به سمت استفاده از این تکنولوژی هستند.

Interne of Things ویا به اختصار IOT ویا همان اینترنت اشیا چیز جدید و ناآشنایی نیست به این دلیل که اولین نمونه این تکنولوژی تولید و رونمایی از توستر متصل به اینترنت توسط یک کمپانی در اکتبر سال  ۱۹۸۹ در کنفرانس INTEROP انجام شد.

در کل معنی اینترنت اشیا اتصال دستگاه های مختلف به یکدیگر از طریق اینترنت است به کمک این تکنولوژی برنامه ها و دستگاه های مختلف زیادی می توانند  از طریق اینترنت با یکدیگر و حتی با انسان تعامل و صحبت کنند. برای مثال می توان به یخچال های هوشمند که به اینترنت متصل هستند و شما را از موجودی و تاریخ انقضا مواد خوراکی موجود در یخچال با خبر میکنند اشاره نمود در واقع ، اینترنت اشیا شما را قادر می سازد تا اشیا مورد استفاده خود را از راه دور و به کمک زیر ساخت های اینترنتی مدیریت و کنترل کنید.

اینترنت اشیاء
اینترنت اشیاء

اینترنت اشیا فرصت های ایجاد میکند برای ادغام دنیای فیزیکی و سیستم های مبتی بر کامپیوتر ، سیستم هایی مانند خودرو هی هوشمند ، یخجال های هوشمند و حتی خانه های هوشمند که این روزها در کنفرانس ها و مجالس مختلف به آن پرداخته شده و لازم است بدانید همه این دستگاه ها در زیر مجموعه اینترنت اشیا قرار می گیرند.

وقتی ما به مراحل آتی و بعدی  این اصطلاح و تکنولوژی نگاه میکنیم میبینیم که فرصت ها و چالش های بسیاری برای حل کردن وجود خواهد داشت مثل نگرانی ها درمورد حریم خصوصی،امنیت،هزینه،استاندارد ها، مقررات و مواردی که ادامه خواهند داشت

شما فکر میکنید مسیر بعدی اینترنت اشیاء به چه سمت و سویی خواهد بود؟

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.